martes, 2 de junio de 2009

Els immigrants i Catalunya

ELS IMMIGRANTS I CATALUNYA

Abundància d’immigrants a CATALUNYA

Autors: Bilal Hamdouni – Khalid Azmani – Luís Canno--- 3E



Catalunya està amenaçada per una "invasió" migratòria
El immigrants accedeixen per qualsevol entrada com per exemple: frontera, via marítima , via aèria...



PER QUÈ CATALUNYA ESTÀ AMENAÇADA? PER UNA INVASIÓ MIGRATORIA?


Per què a Catalunya estan arribant molts immigrants de diverses regions i països .

La majoria dels immigrants (71 %) estan a la província de Barcelona ( 569.305 ) . Com podem veure en aquest mapa : Per nacionalitats, els marroquins són els més nombrosos i amb un nombre de 166.371 persones representen el 20,8 % dels estrangers a Catalunya . Aquest estan seguits pels equatorians que en un nombre de 86.617, representen un tant per cent de 10,8 del total del nombre dels immigrants a Catalunya .

Els immigrants procedeixen també de altres països a més de Marroc i Equador com per exemple en tercer lloc Romania seguida de Colòmbia, Argentina, Bolívia, Xina, Itàlia, Perú i finalment Paquistan .

Com podem observar casi tots els immigrants venen de països poc desenvolupats, com el Marroc, l’Equador ...


PER QUINS MOTIUS IMMIGREN ?


El principal motiu pel qual els immigrants decideixen venir a Catalunya és la cerca de treball per una millora de la qualitat de la seva vida i salut ; i per mantenir la seva família tan si resideix a Catalunya o al país d’origen .

Les causes principals són :

- Motius econòmics, ja que moltes persones emigren buscant en l’estranger majors ingressos o un millor nivell de vida i una millora de la salut .

- Una altra causa és per la persecució política en el seu país d’origen a causa de no tenir llibertat d’expressió .

- També una altra causa es per fugir de guerres i de la violència que es produeix en el seu país d’origen .

- Per motius de la persecució religiosa en alguns països com la India.

- També per professions i llocs de treball, per exemple: missioners religiosos, empleats de corporacions transaccionals, per professions que en el país del immigrant no son possibles de fer .

- La majoria dels països del tercer món no tenen un sistema sanitari adequat per la seva salut, per això emigren .

- I alguns estudiants emigren per acabar els seus estudis, com per exemple per fer alguns màsters que han d’anar a països d’Europa

.

PER ON VENEN I AMB QUE ?



Hi ha diverses maneres per les quals els immigrants accedeixen a Catalunya, les quals són :

  1. Accedeixen mitjançant l’avió sense control policial, els immigrants entren a Catalunya mitjançant l'aeroport, fan un recorregut sense passar per el control policial.
  2. A vegades es fan passar per viatgers utilitzant falsos passaports, o amb passaports de persones que es semblen molt a elles .
  3. Alguns venen amb autorització mèdica però no tornen al país d’origen i resideixen aquí il·legalment .
  4. Altres per màfies, persones que els mana la màfia per treballar com a prostitutes.
  5. Travessant il·legalment les fronteres, com per exemple en Ceuta, Melilla, que salten les fronteres que a vegades moren persones intentant-lo .
  6. Altres venen per autorització de l’estat com a visitant però al final resideixen aquí il·legalment .
  7. A vegades venen per via marítima amb vaixells i es queden dies sense menjar i quan arriben tenen una mala salut .

I quan arriben...?



A la arribada els immigrants es troben que la realitat, es totalment el contrari del que es imaginaven i els costa integrar-se a la societat . Els immigrants quan arriben a un país estranger intenten integrar-se per sentir-se més a gust. Busquen treball, malgrat que algunes persones no poden per que no són legals, es necessiten dos permisos : el permís de residència i el permís de treball sense l'un no es pot obtenir l'altre a l’inrevés . El permís de treball exigeix tenir una copia del contracte abans d'entrar al país i la concessió del permís ha d'estar justificada amb l'oferta i la demanda laboral termini ambigu que permet tot tipus d'arbitrarietats . També els costa comunicar-se amb la gent que els envolta . No se senten com estaven abans i se’n penedeixen d’haver vingut.

El problema que tenen els immigrants és que, quan estan en el seu país les persones que hagin anat a Europa diuen que és molt bonic i que hi ha molta feina i que tot es molt barat i que els diners sobren, etc . Moltes mentides i més mentides que els fa que se’n vagin del seu país .

I també quan venen es troben que no poden treballar sense el permís de residència.


COM ELS REBEM ?


Algunes persones no els hi agrada que vinguin els immigrants. El racisme, és un sentiment que tenen algunes persones enfront dels immigrants, els quals pensen que les persones de fora són males persones, assassins, estranys, i no ens agrada la seva forma de ser ni la de viure ni la de vestir ni la seva religió, etc . Els tracten com no fossin persones sinó extraterrestres, de manera diferent a la resta perquè pensen que totes les seves coses són millors. Potser pugui fer por conviure amb algú que no coneixes i penses que per ser diferents no ens podrem entendre. Però si ens respectem, tots podrem viure junts, encara que la cultura, la llengua, la religió, les costums i el color de la pell siguin diferents.

· Aquesta és una breu entrevista amb un immigrant que va vindre de Colòmbia a Catalunya :

- Com et dius ?

Luis Cano

- Quants anys tens ?

14 anys.

- Quan vas venir a Catalunya ?

Fa un any i mig.

- Com t’imaginaves que era Catalunya ?

Jo pensava que era millor, però a la arribada penso que Colòmbia es millor, perquè en Colòmbia hi ha gratacels i edificis alts.

- Amb què vas venir ?

Vaig venir amb avió, primer vam agafar un avió de Colòmbia fins a Madrid i desprès un altre de Madrid a Tarragona

Vas tenir algun problema quan vas arribar ?

No, solament tenia fred perquè el clima era diferent.

- Com et senties quan anaves de Colòmbia ?

Hem sentia trist perquè deixaria la meva família i als meus amics.

- Com et senties al arribar ?

Mal, perquè quan vaig arribar, la meva família es va estranyar que la realitat era molt diferent del que ens imaginàvem, ens imaginàvem que Catalunya era mes avançada, com algunes ciutats com New York .

Quan vaig anar a l’escola em sentia sol, tots s’estranyaven de mi, no coneixia ningú i alguns es burlaven de mi, i es reien de la manera que parlo .

- Quan de temps vas necessitar per integrar-te ?

Vaig tardar uns 4 mesos, perquè al principi no tenia amics, i em quedava tot el dia casa sense fer res .

- Quan vas arribar vas trobar amb algun problema ?

No , perquè el meu pare ja havia alquilat la casa, i tenia treball .

- Quan has tardat per anar al l’escola ?

Uns 4 mesos, perquè quan vaig arribar era l’estiu i no hi havia classe .

- Has aprés el català ?

Encara no, solament se una mica, el mes bàsic. Però la gent també sap castellà i així es mes fàcil de comunicar-me amb la gent .

- Vols tornar a Colòmbia ?

Si perquè allí tinc la meva la família i a mes és el meu país. Tots els meus amics estan en Colòmbia. En colombià vivim en una casa gran, però aquí vivim em un pis llogat.

· Aquesta es una breu historia d’un immigrant que ha vingut de Polònia a Catalunya :

El meu pare va decidir venir a Catalunya per treballar. Quan va trobar treball i va llogar una casa va decidir que vingués tota la família. Quan em marxava de Polònia estava trist perquè deixaria a la meva família. Quan vaig arribar estava content perquè era molt millor que on visc jo. Vaig venir amb el cotxe del meu pare. El primer dia vaig estar a casa, es un pis petit, en canvi en Polònia visc en una casa de dues plantes. Al principi hem quedava a casa sense fer res, era un avorriment, no tenia amics i hem costava molt comunicar-me amb la gent, perquè no sabia parlar ni el català ni el castellà. El primer dia que vaig anar a l’escola no tenia amics però al cap de dues setmanes ja tenia amics espanyols, estrangers, i fins de Polònia. Ja he après el castellà i una mica el català. Ara jo vull tornar a Polònia on viu la meva família, i estan els meus amics.


CONCLUSIÓ :

- Els immigrants venen majoritàriament de països pobres.

- Els immigrants venen majoritàriament per l’escassedat del treball, misèria, malalties, per guerres o persecucions politiques i religioses.

- Els immigrants venen majoritàriament per aeroports, ports, fronteres .

- Els immigrants es penedeixen de desprès de venir perquè no troben treball i troben que la realitat es molt diferent del que es imaginaven.

PER SABER MÉS MIREU AQUEST DOCUMENTS I VIDEOS :


DOCUMENTS :

- La immigració a Espanya (font: wikipedia)

- Quant immigrants hi ha a España?

- Devolució de 'falsos turistes' (font: primera classe)

- Falsos turistes retornats (font: canal latino)

VÍDEOS :

- La frontera: Puerta de entrada de droga e immigrantes

- Màfia Xina - entrada immigrants amb passaports il·legals de turistes japonesos:

- Vídeo Fronteres d'Espanya (Callejeros):

- Vídeo TV3 sobre creuer de luxe que controlen que no desembarquin persones bolivianes:

No hay comentarios:

Publicar un comentario